Free Hellenic Modelers Society
June 29, 2017, 06:54:46 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!
 
   Home   Help Search Login Register  
Pages: 1
  Print  
Author Topic: 1/72 Hellenic Ju 52/3m "ΕΕΕΣ"  (Read 3986 times)
John Garis
Global Moderator
Jr. Member
*****
Offline Offline

Posts: 81



Email
« on: December 28, 2012, 03:26:41 AM »

Θέλοντας να ξεφύγω λίγο απο τα μοντέλα πολεμικών αεροσκαφών (πήξαμε ρε παιδί μου στις παραλλαγές νισάφι πια) επέλεξα την κατασκευή ενός πολιτικού μοντέλου αλλα οχι σύγχρονου.

Έχοντας κατά νου την αρχή της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα ξεκίνησα με το δεύτερο ( το πρώτο ηταν το "Junkers G.24 he", μοντέλο αυτούσιο δεν υπάρχει απ'οσο γνωρίζω, αλλα μπορεί να γίνει απο κόψε ράψε των κιτ της Revell Ju G.24 και Ju F.13 ) κατά σειρά προτεραιότητας αεροσκάφος που πέταξε σε τακτικά δρομολόγια μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων σε πτήσεις εσωτερικού με τα χρώματα της "Ελληνικής Εταιρίας Εναέριων Συγκοινωνιών", και ειναι το πασίγνωστο γερμανικό μεταγωγικό "Junkers Ju 52/3m" η αλλιώς χαϊδευτικά οπως το αποκαλούσαν "tante ju" ελληνιστή "θεία τζού".


Το Junkers Ju 52 ήταν ένα αεροσκάφος της Γερμανικής βιομηχανίας Junkers στο Ντεσάου. Κατασκευάστηκε από το 1931 μέχρι το 1945 (όταν καταστράφηκαν οι εγκαταστάσεις παραγωγής του). Η χωρητικότητα του ήταν 15 επιβάτες . Κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο τα περισσότερα αεροσκάφη κατασχέθηκαν για στρατιωτική χρήση, ενώ η παραγωγή συνεχίστηκε επίσης για στρατιωτική χρήση.
Με 186 αεροσκάφη αποτελούσε τα 2/3 του στόλου της Lufthansa στην εποχή του '30. Άλλοι σημαντικοί πελάτες ήταν η Swissair και διάφορες εταιρίες της Λατινικής Αμερικής. Το πιο ισχυρό DC-3 της Douglas Company αντικατέστησε τα Ju 52.


Η "Ελληνική Εταιρία Εναέριων Συγκοινωνιών" ιδρύθηκε το 1931 και είχε διάφορα αεροσκάφη της Junkers, μέσα από αυτά και τρία Ju52-3/m. Το πρώτο είχε αριθμό κατασκευής 5984, έφτασε στην Αθήνα στις 28 Ιουνίου 1938 και πήρε το νηολόγιο SΧ-ΑCF. Τα άλλα δύο ήταν το 6004, που πήρε τα στοιχεία SΧ-ΑCΗ και το 6025 που έγινε το SΧ-ΑCI.
Τα αεροπλάνα αυτά χρησιμοποιήθηκαν μόνο στα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Ηράκλειο που ήταν τα μόνα πραγματικά αεροδρόμια για τις προδιαγραφές της εποχής.
Η επίθεση της Ιταλίας στην Ήπειρο σήμανε την υπαγωγή των αεροπλάνων της ΕΕΕΣ στη δικαιοδοσία της Αεροπορίας και χρησιμοποιήθηκαν ως μεταγωγικά.
Τον Απρίλιο του 1941 με τη γερμανική επίθεση τα τρία Jυ 52-3/μ της ΕΕΕΣ που είχαν καταφέρει να επιζήσουν περιήλθαν στα χέρια των Γερμανών οι οποίοι τα ενέταξαν στην Lufthansa και την Luftwaffe αντίστοιχα.
Το τέλος της ΕΕΕΣ σημειώθηκε τότε.





Το κιτ της Ιtaleri που επέλεξα για την κατασκευή ειναι αρκετά καλό για την κλίμακα και αναπαριστά πολύ καλά την χαρακτηριστική κυματοειδή επένδυση του αεροσκάφους και δίνει ξεχωριστές τις επιφάνειες έλεγχου και ένα σχεδόν πλήρες εσωτερικό καμπίνας επιβατών και κοκπιτ.Τα σήματα που εμπεριέχονται αφορούν αεροσκάφη της Lufthansa της Swiss Air και της Scandinavian Airlines.


Oπως προανέφερα το εσωτερικό ειναι σχεδόν πλήρες και για να γίνω ποιο συγκεκριμένος στο χώρο του κόκπιτ δίδονται τα τελείως απαραίτητα οπως, καθίσματα κυβερνήτη συγκυβερνήτη, πίνακας οργάνων με υποτυπώδη ανάγλυφα όργανα, κεντρική κονσόλα και διαχωριστικό μεταξύ καμπίνας επιβατών και πιλοτηρίου.
Ετσι έκανα κάποιες επεμβάσεις ώστε να φαίνετε ποιο αληθοφανής ο χώρος.
Ξεκίνησα πρώτα απο τον πίνακα οργάνων τον οποίο έφτιαξα στο pc και τον τύπωσα σε φωτογραφικό χαρτί.


Σειρά είχε το πάτωμα, το διαχωριστικό και τα πλαϊνά τα οποία έγιναν απο φύλλο αλουμινίου.


Έφτιαξα τα καθίσματα απο φύλλο αλουμινίου και για τα μαξιλάρια χρησιμοποίησα εποξικό στόκο της Milliput διαμορφώνοντας τον ανάλογα, οι ζώνες έγιναν απο λεπτές λωρίδες masking tape και μπήκαν διακόπτες και μοχλοί στην κεντρική κονσόλα, έφτιαξα και τα ποδωστήρια απο αλουμίνιο και μέχρι εδώ, γιατι στο τέλος δεν θα φαίνονται και πολλά απο την καλύπτρα.
Όλος ο χώρος του κοκπιτ ψεκάστηκε με το RLM 02 Grau της GUNZE και έγινε wash με λάδια ζωγραφικής.
Και εδώ το αποτέλεσμα του ρετούς στο κοκπιτ.


Στην συνέχεια ασχολήθηκα με την καμπίνα επιβατών (δεν έδινε τίποτε το κιτ) φτιάχνοντας την οροφή του χώρου με τα ράφια για τα μικροαντικείμενα απο χαλκόσυρμα και πολύ ψιλό διχτάκι και τα φώτα της καμπίνας απο διάφανη ζελατίνα κατάλληλα διαμορφωμένη.


Συναρμολογήθηκαν τα καθίσματα και βάφτηκαν με Enamel Semi-gloss Black 2740 το κάθισμα και Enamel Chrome Silver FS17178 τα πλαίσια, όλα της Model Master, τα προσκέφαλα έγιναν απο πλαστελίνη και οι ζώνες απο λεπτές λωρίδες μονωτικής ταινίας με μια πινελιά ασημί στην άκρη για αναπαράσταση της πόρπης.
Eφτιαξα και την πλαϊνή επένδυση απο φύλλο πλαστικού ανοίγοντας και τα παράθυρα με το σκεφτικό οτι δεν θα χρησιμοποιούσα τα διαφανή τμήματα του κιτ γιατι ηταν λίγο θαμπά και είχαν και τρύπες για τα αμυντικά πολυβόλα σε ορισμένα απο αυτά, κατάλοιπο του κιτ απο την στρατιωτική έκδοση, θα το έκανα σάντουιτς παρεμβάλλοντας μεταξύ ατράκτου και πλαϊνού διαφανή ζελατίνα.
Όλος ο χώρος της καμπίνας ψεκάστηκε με το Ηumbrol 28 Camouflage Grey εκτός απο το πάτωμα το οποίο βάφτηκε με το Humbrol 31 Slate Grey.


Κολλήθηκε το σύνολο του εσωτερικού στο δεξί μισό της ατράκτου...και εδώ το αποτέλεσμα...


Αφού τελείωσα με το εσωτερικό συνέχισα με το εξωτερικό χαράζοντας μια πόρτα στο αριστερό εμπρός σημείο της ατράκτου την οποία είδα σε μια φωτο απο ένα αεροσκάφος της ΕΕΕΣ στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, δεξιά δεν είχε αντίστοιχη.


Στην δεξιά πλευρά και συγκεκριμένα στα τρία πίσω παράθυρα ορισμένα Ju 52 είχαν μια πόρτα φορτοεκφόρτωσης με παράθυρα μικρότερων διαστάσεων, τα Ju 52 της ΕΕΕΣ δεν την είχαν.
Ετσι λοιπόν έβαλα το κομμάτι που δίνει το κιτ για το σημείο αυτό στοκάροντας το σημείο της κυματοειδούς επιφάνειας γιατι ηταν διαφορετικής διαβαθμίσεως, και χάραξα πάλι το στοκαρισμένο σημείο παίρνοντας σαν βάση την παρακείμενη διαβάθμιση, αυτό με παίδεψε λίγο μέχρι να το φέρω στο σημείο που έπρεπε.


Το συμπέρασμα που έβγαλα απο όλη αυτή την διαδικασία και απο μια έρευνα που έκανα κατέληξα στο οτι τα Ju 52 της ΕΕΕΣ έφεραν την άτρακτο των υδροπλάνων τα οποία είχαν αυτή την διαμόρφωση.


Μετά απο όλη αυτή την περιπέτεια το κιτ ακολούθησε τους συνήθεις ρυθμούς συναρμολογώντας το χωρίς κανένα άλλο πρόβλημα, το μόνο που πρόσεξα κατά την διαδικασία ηταν η όσο το δυνατόν καλύτερη εφαρμογή, ώστε να αποφύγω την χρήση στόκου στην δύσκολη τύπου κοτλέ επιφάνεια.
Και συνέχισα με το βάψιμο....
Το μοντέλο ασταρώθηκε με το Alclad Grey Primer/Microfiller και μετά ψεκάστηκε με το ALC116 Semi Matt Aluminium της ίδιας εταιρίας, μασκάρισα τα σημεία που έπρεπε να βαφτούν μαύρα και τα ψέκασα με το Humbrol 21 Gloss Black.


Όλα τα σήματα που θα χρειαζόμουν για το μοντέλο φτιάχτηκαν στο pc και τυπώθηκαν σε διάφανο φύλλο χαλκομανίας της Experts Choice.


Μοντάρισα τους τρεις κινητήρες χωρίς κανένα πρόβλημα έβαλα μπουζοκαλώδια σε κάθε ένα απο αυτούς και τους έβαψα με το Ηumbrol Μetal Cote 27001 Matt Aluminium οι εξατμίσεις περάστηκαν με μίξη bronze και cooper σε αναλογία 30/70 της Ηumbrol και παλαιώθηκαν με σκόνη Rust της Τamiya.Τα καλύμματα βάφτηκαν με το Humbrol 21 Gloss Black και το εσωτερικό τους με το RLM 02 Grau της GUNZE.
Οι δίφτερες έλικες ψεκάσθηκαν με το Ηumbrol Μetal Cote 27002 Polished Aluminium και τέλος μπήκαν και τα λογότυπα της Junkers που είχα τυπώσει μαζί με τα υπόλοιπα σήματα.


Κυκλική κεραία του ασύρματου που έδινε το κιτ ηταν εκτός κλίμακας και ετσι έφτιαξα μια καινούργια απο sprue τορνιρισμένο για την βάση και σύρμα αλουμινίου για την κεραία.


Μπήκαν όλα τα σήματα στην θέση τους με μεγάλες ποσότητες βελτιωτικού για να ακολουθήσουν την κυματοειδή επιφάνεια.....και έτοιμο το Ju 52 της Ελληνικής Eταιρίας Εναέριων Μεταφορών.....







« Last Edit: December 30, 2012, 09:26:25 AM by John Garis » Logged
Farao Mike
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 5120


Kiss my (b)ass !


WWW Email
« Reply #1 on: December 29, 2012, 09:52:17 PM »

Αχ μωρέ Γιάννη,αυτές οι κλιμακες που δουλεύεις σε χαντακώνουν.Τόση δουλειά να κρύβεται απο τα μάτια μας.Τι να πώ,όταν λέμε πως ο σωστός ο μάστορας πρέπει να ξέρει τι φτιάχνει,αυτό εννοούμε !  :icon_salut: :icon_farao:Ευτυχώς για τους...άλλους που δεν κατεβαίνεις σε διαγωνισμούς και καταφέρνουν και παίρνουν κάτι ανεκδίηγητα Ju52 βραβεία !
Logged

Coming soon (or later)
1/32...? & 1/24...?
John Garis
Global Moderator
Jr. Member
*****
Offline Offline

Posts: 81



Email
« Reply #2 on: December 30, 2012, 03:07:04 PM »

Quote
Αχ μωρέ Γιάννη,αυτές οι κλιμακες που δουλεύεις σε χαντακώνουν.Τόση δουλειά να κρύβεται απο τα μάτια μας.Τι να πώ,όταν λέμε πως ο σωστός ο μάστορας πρέπει να ξέρει τι φτιάχνει,αυτό εννοούμε !  :icon_salut: :icon_farao:

Και τωρα έχω πέσει ακόμα ποιο κάτω.... "1/350" εκεί να δεις στραβομάρα και σκρατσια, έχω κάνει ένα κεφάλι κουδούνι :tard:  :icon_shaking2:
Θα δεις και θα καταλάβεις εντός ολίγων ημερών, Γερμανικό ειναι, ετσι για να σε φτιάξω, αφού ξέρω πόσο σ'αρεσουν τα Γερμανέζικα  :icon_jokercolor:

Quote
Ευτυχώς για τους...άλλους που δεν κατεβαίνεις σε διαγωνισμούς και καταφέρνουν και παίρνουν κάτι ανεκδίηγητα Ju52 βραβεία !

Δεν χρειάζομαι επιβεβαιώσεις φίλε οτι φτιάχνω το κάνω για να ευχαριστεί "εμένα" και μόνο αυτό. Tωρα αν κάποιοι άλλοι πηγαίνουν στους διαγωνισμούς, και κάνουν τα μοντέλα τους βόλτα σε όλα τα forum εντός και εκτός για το παλαμοκροτιμα και τα σχόλια για να ικανοποιήσουν την ματαιοδοξία τους δεν με ενδιαφέρει καθολου.
Logged
Pages: 1
  Print  
 
Jump to:  

Design By simply sibyl And CreateAForum.com
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines free joomla templates web hosting